01 jul 2023

NNM 2023

Linnea, Sverre, Elise og Magnus deltok på sitt første NNM

Linnea, Sverre, Elise og Magnus deltok på sitt første NNM i klassen NU

NNM i Alta ble arrangert 28.juni-1.juli, 29 deltakere fra Målselv skytterlag har skutt felt, bane, felthurtig, stang og deltatt på skogsløp.
Ekstra artig er det at vi hadde 4 NU skyttere med denne gangen.
Våre skyttere har markert seg igjen og hentet hjem både individuelle seire og bidratt på vinnerlag i samlagsskytinga.

Torsdag var det feltskyting som sto på programmet, se tidligere innlegg
Fredag ble innledende baneskyting og samlagsskyting, samt skogsløp gjennomført
Lørdag ble banefinaler avholdt.

Av resultater fra baneskytinga nevner vi:
Eline (250+99) fikk andreplass i klasse ER
Daniel (248) andreplass i klasse 1

Både Tony, Gyda, Ole-Anders, Tor-Erik, Frode, Sondre, Sveinung, Fred Gaute, Herdis, Stein Hugo, Ira og Ervin hadde også plass i dagens banefinaler.

I skogsløpet vant Gyda (Skytterklassen), Ole Anders (Senior A) og Ervin (Junior) sine respektive klasser

Ole-Anders

Ervin

Gyda

På samlagsskytinga var Eline og Ervin med på Troms1 som vant samlagsskytinga for ungdom, Stein Hugo var med på Troms1 som vant samlagsskytinga for Veteran.
På samlagsskytinga for senior ble Troms sitt andrelag nr 2, her deltok Fred Gaute og Frode (Det må nevnes at førstelaget til Troms havnet utenfor pallen)

Ungdomslaget til Troms1

Ungdomslaget til Troms1, etter at seieren er sikret

Veteranlaget fra Troms1

Veteranlaget fra Troms1 Foto: Roy Håkstad

Troms2 etter at seieren over Troms1 er sikret, og 2.plassen i mesterskapet

Troms2 etter at seieren over Troms1 og 2.plassen i mesterskapet er sikret Foto: Roy Håkstad

Resultater skogsløp
Resultater fra NNM bane
Resultater NNM felt

Vi hadde også 5 deltakere med i Militært NNM, men her representerte de sine respektive  militære avdelinger

Vi takker Alta Skytterlag for vel gjennomført NNM. Det har vært noen uforglemmelige dager med flott vær, mange flotte prestasjoner og generelt hyggelig skytterstemning og mange smil å se.  Akkurat slik et NNM skal være!